2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  

2018


2010

Vodafone en het voordeel van een positief rusteloze bedrijfscultuur

Hoewel Vodafone een jong bedrijf is, heeft het al een roerige historie
achter de rug. En een succesvolle, zoals blijkt uit het verhaal van management development directeur Harry Clevis. De avonturiers van het eerste uur zijn wat ouder geworden en het management development heeft een duidelijke structuur gekregen.
Lees meer


Strategisch Opleiden

Bedrijven en organisaties besteden gemiddeld rond de 5 % aan opleidingen. Dat betekent dat er een behoorlijke hoeveelheid geld geïnvesteerd wordt in deskundigheidsbevordering van medewerkers. Allerlei vormen van opleiding en training vallen hieronder, van het bijwonen van een seminar tot het volgen van een meerjarige opleiding.
Lees meer


POP, Communicatie en gemak als kritische succesfactoren

Het voeren van POP-gesprekken is in Nederland inmiddels gemeengoed. Als iedere organisatie haar CAO naleeft, zou er in 2004 met maar liefst 2,8 miljoen Nederlanders een POP-gesprek gevoerd zijn.
Lees meer


Executive Master Programmes

Executive MBA-programma's kosten aanzienlijk meer dan andere deeltijds MBA-opleidingen, en leveren ook veel meer op. Wat is het verschil tussen een Executive MBA en een deeltijd-MBA? En waarin onderscheidt een goede Executive MBA zich van een gewone Executive MBA?
Lees meer


Randstad maakt werk van opleidingen

Randstad wil de "beste mensen" in dienst hebben, maar ze vooral in dienst hóuden. Dat gebeurt met persoonlijke ontwikkelingsplannen en uiteraard ook via opleidingen en trainingen. Met die opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden probeert de organisatie zich op de arbeidsmarkt te onderscheiden.
Lees meer


Duurzame HR

Mensen willen ook binnen de organisaties waar zij werken actief bijdragen aan een betere wereld. Dat biedt HR de kans om de ontwikkeling van medewerkers zodanig te sturen dat zij hét verschil maken voor een duurzame organisatie én voor een duurzame wereld!
Lees meer