ZEPcompany: plaatst jezelf out of the box!
Auteur: Esther Spliethof & Stefan Damman, Directeuren ZEPcompany te Almere


Trendanalisten weten het al; in de komende jaren zal 25% van de beroepsbevolking weer gaan jobhoppen, na een recessieperiode waarbij professionals bleven zitten waar zij zaten.

“Vanuit onze jarenlange ervaring als interim manager, coach, trainer en art director bij diverse nationale en internationale bedrijven, hebben we gemerkt dat er veel meer rendement te behalen is door bij mensen hun specifieke IK-company te ontwikkelen. Hierdoor sluiten ze beter aan op hun persoonlijke kwaliteiten en op de arbeidsmarkt”, aldus Esther Spliethof en Stefan Damman, oprichters van de ZEPcompany. De markt trekt weer aan en dat schept vertrouwen. Mensen durven hun zekerheden langzaam weer los te laten en gaan voor een nieuwe carriére. Hals over kop een training volgen om een andere baan te scoren leidt echter vaak tot ongemotiveerdheid. Onvoldoende studieresultaten kan leiden tot de gedachte dat opleidingsinstituten inadequaat zouden zijn. De ZEPcompany wil deze groep carriére switchers in een vroeg stadium kennis laten maken met hun zogenoemde eigen IK-company, resulterend in een effectief persoonlijk- en marktgericht rendement.

Persoonlijk ontwikkelsupplemen10

De ZEPcompany heeft tien ontwikkelsupplementen samengesteld onder de naam ‘Supplemen10.’ Deze worden gebruikt om een receptuur samen te stellen welke voor ieder individu op maat is gesneden, met als doel een hoger rendement te behalen. De suppelemen10 bestaan uit:

  • Productie: producten die passen in je persoonlijk- en zakelijk behoeftegebied, spelconZEPten en creatieve productconcepten;
  • Exclusief: dit is onze directieve, creatieve out-off-the-box aanpak;
  • Script: afkomstig uit het vakgebied van de communicatie. Het gaat hier om een functioneel verhaal, een sterke presentatie, een doelgerichte communicatie en het ontwikkelen plus realiseren van commercials;
  • Imago: corporate- en personal identity, advies en realisatie;
  • Gifts: klanten- en persoonlijke gifts;
  • Ego: het eigen ego stimuleren om ontwikkelingen tot grote hoogten te brengen;
  • Emo: emotie zet aan tot handelen. Is deze in balans dan ben je veel effectiever en daadkrachtiger;
  • Feel: producten en/ of diensten die je een goed gevoel geven;
  • Life: coaching en training waarbij de huidige attitude en de gewenste attitude centraal staan, het creÎren van een nieuwe IK;
  • Art: creatieve expressie, theatersport en workshops op het gebied van de beeldende kunst.

Meer rendement door onze rendementscirkel

Een bedrijf heeft niets aan een werknemer die op halve kracht werkt. Daadkrachtige en geïnspireerde mensen inzetten is zo veel beter. Personeel dat authentiek, gemotiveerd en bewust is van zijn of haar kracht, haalt meer plezier en meer rendement uit zijn of haar werkzaamheden. Het is een gesloten rendementscirkel! Een opleider is gebaat bij gemotiveerde studenten. De werkgever is gebaat bij een werknemer die vanuit zijn of haar kernkwaliteiten handelt. Een persoon die een opleiding volgt die aansluit op zijn of haar persoonlijke capaciteiten, zal effectiever en daadkrachtiger gaan handelen. De werknemer in kwestie is gebaat bij een gedegen stuk zelfkennis, wat hem of haar in staat stelt zich te focussen op een meer passende job.

Pré-studie traject op basis van je IK-company

Jobhoppers beginnen vaak aan een studie die alleen binnen hun perceptie past van hetgeen voor die functie nodig is. Wat ze bijna altijd overslaan is hun persoonlijke zoektocht naar hetgeen ze tot uitblinkers maakt. Wij willen ze de mogelijkheid bieden om 100% zichzelf te kunnen ontdekken alvorens een studie te beginnen. Daarmee kweken we gepassioneerde studenten die resultaatgericht en daadkrachtig aan de slag gaan. Opleidingsinstituten hebben een kleiner aantal ongeÔnteresseerde studenten, en werkgevers krijgen krachtige werknemers. Het hebben van inzicht plus het handelen en groeien in je eigen kracht, d·t zijn de pijlers van de IK-company.

Imago

In een creatieve workshop ontwikkelen we een eigen individueel logo en pay off. Dit dient als handvat voor de nieuw ontdekte IK-company. Ook ontwikkelt ZEPcompany de corporate identity voor bedrijven en instellingen. Daarnaast is het een unieke combinatie van training in communicatie en het toepassen van schildervaardigheden en technieken. De workshop biedt handvatten voor zogenoemd out of the box denken en handelen, kleur bekennen en visie vormgeven. Het resultaat: persoonlijke en zakelijke doelstellingen worden effectiever gerealiseerd. Een uitdagende en reflecterende ervaring!

Werkwijze

Door middel van assessments, trainingen en coachingstrajecten op elk niveau worden inzichten en vaardigheden ontwikkeld waarmee het gewenste resultaat bereikt kan worden. We stellen vast waartoe iemand in staat is en leren mensen authentieker, krachtiger en doelgerichter te denken en te handelen, alvorens men van arbeidspositie veranderd. Om de deelnemer meer in zijn of haar authentieke kracht te laten gaan zitten stelt de ZEPcompany samen met de deelnemer de juiste ontwikkelsupplemen10 samen, met als doel méér persoonlijk succes! Door een meer directe, creatieve, concrete, reflecterende en prikkelende werkwijze is de ZEPcompany onderscheidend in haar aanpak.

Filosofie

Door een mind set vanuit de eigen authenticiteit, interesse, durf, daadkracht en lef worden persoonlijke en organisatievraagstukken een feest. Inzicht geeft inspiratie en inspiratie zet intentie om in actie.

Compleet

Om meer rendement te behalen bedienen we de jobhopper en zitten we met de werkgevers aan tafel. Out of the box denken en handelen kan heilige huisjes omver gooien, is soms pijnlijk, maar wel succesvol! ZEPcompany beschikt over een groot netwerk van specialisten.

Onze kernwaarden: Actie - Creatief - Out of the box - Authentiek - Passie.