2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  

2019


2011

Je wordt niet één-twee-drie marktgericht

In september start Universiteit Maastricht Business School (UMBS) met de cursus Marktgericht werken. Voor de cursus is een HBO- of academisch niveau nodig. De doelgroep is mensen uit het midden en hoger kader van organisaties die in korte tijd de eigen organisatie marktgerichter willen maken.
Lees meer



2010

Amerikaanse en Europese MBA's: zoek de verschillen

Bij de selectie van een MBA programma staat een kandidaat voor een belangrijke keuze: wil hij een Amerikaans of een Europees MBA. Hoewel de verschillen als gevolg van globalisering kleiner zijn geworden, kunnen programmatische en culturele aspecten zwaar wegen in het individuele beslissingstraject.
Lees meer


Vodafone en het voordeel van een positief rusteloze bedrijfscultuur

Hoewel Vodafone een jong bedrijf is, heeft het al een roerige historie
achter de rug. En een succesvolle, zoals blijkt uit het verhaal van management development directeur Harry Clevis. De avonturiers van het eerste uur zijn wat ouder geworden en het management development heeft een duidelijke structuur gekregen.
Lees meer


Stork: actieve aandacht voor topmanagement én voor de technici

Ook een technisch gericht bedrijf als Stork heeft commerciële mensen nodig om producten aan de man te brengen en managers om leiding te geven en beleid uit te stippelen. Liefst uit eigen gelederen natuurlijk, want Stork-mensen weten beter dan buitenstaanders wat de bedrijfscultuur is en wat voor mensen er werken. Competentieontwikkeling staat dus bij Stork hoog op de agenda.
Lees meer


Bij Siemens is een loopbaan voor het leven nog steeds mogelijk

Opleiding, training en begeleiding van personeel zijn volledig ingebed in de structuur van Siemens. Het is dan ook geen wonder dat het bedrijf veel mensen telt met een jarenlange staat van dienst.
Lees meer


De Achtbaan van de Arbeidsmarkt De Noodzaak van Permanente Educatie

Dat permanente educatie noodzakelijk is, daar zijn we het nu wel over eens. Lastiger is om aan te geven wat in welke situatie nuttig of noodzakelijk is. Het aanbod van het postinitiële onderwijs is immers enorm en geen loopbaan, carriére of persoon is hetzelfde. Elke situatie vraagt om zijn eigen afwegingen.
Lees meer


Organisaties willen in één keer een stap verder. Daarbij kan een opleiding de oplossing zijn

Ontwikkelen, groeien, veranderen en meedenken. Liefst in een rap tempo. Dat is wat er van een moderne organisatie wordt gevraagd. Ook de samenleving verandert voortdurend en over vijf jaar ziet de markt er heel anders uit. Transfergroep Rotterdam (een opleidingen en advies organisatie die verbonden is met de Hogeschool Rotterdam) helpt organisaties te bepalen waar zij staan over vijf jaar
Lees meer


Het Ethisch Management van Samsung

Samsung is inmiddels bij bijna iedereen bekend. Dat is niet verwonderlijk, want Samsung wordt door Interbrand's werelds snelst groeiende merk genoemd. Er is veel discussie over de vraag waar Samsung haar succes als merk aan te danken heeft.
Lees meer


Beïnvloeden zonder Formele Macht

De eerste stap in het effectief beïnvloeden is het bepalen van je doel en het bepalen van de te beïnvloeden partij. Beïnvloeden heeft vervolgens sterk te maken met de manier waarop je denkt over de te beïnvloeden persoon of groep.
Lees meer


PinkRoccade heeft mogelijkheden voor wie ze ziet

Medewerkers van PinkRoccade moeten inventief zijn, want daarin schuilt voor de klant het onderscheidend vermogen van het bedrijf. Wie de inventiviteit heeft om zich verder te ontplooien, krijgt van het bedrijf dan ook alle ruimte en mogelijkheden om dit te doen.
Lees meer