2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  

2019


2010

Persoonlijk Ontwikkel Plan, hou het eenvoudig

POP-gesprekken nemen in Nederland een grote vlucht. Bijna iedere maand is er wel een congres over dit gesprekstype en het aantal publicaties is niet meer op één hand te tellen.
Lees meer


Leren investeren in mensen

Nederland telt veertig Investors in People gecertificeerde bedrijven en 46 gecommitteerde. Eén hiervan is de divisie training en opleiding van Schouten & Nelissen, een van de grootste opleidings- en adviesbureaus voor persoonlijke en organisatieontwikkeling.
Lees meer


POP, Communicatie en gemak als kritische succesfactoren

Het voeren van POP-gesprekken is in Nederland inmiddels gemeengoed. Als iedere organisatie haar CAO naleeft, zou er in 2004 met maar liefst 2,8 miljoen Nederlanders een POP-gesprek gevoerd zijn.
Lees meer


Randstad maakt werk van opleidingen

Randstad wil de "beste mensen" in dienst hebben, maar ze vooral in dienst hóuden. Dat gebeurt met persoonlijke ontwikkelingsplannen en uiteraard ook via opleidingen en trainingen. Met die opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden probeert de organisatie zich op de arbeidsmarkt te onderscheiden.
Lees meer


Loopbaangesprek: kort en krachtig

Loopbaangesprekken hebben doorgaans een sterk inventariserend karakter (vaak ook met uitgebreide formulieren) maar de uitkomsten zijn meestal zeer vrijblijvend. Geen wonder dat deze gespreksvorm na een flitsende introductie al snel als nodeloos verplichtend en tijdverspillend wordt ervaren….
Lees meer


Durf Duurzame Effectiviteit te Eisen bij Opleiding-op-Maat

Nederlandse bedrijven en non-profitorganisaties investeren miljoenen als het gaat om management, leiderschap en persoonlijke effectiviteit. Zowel beginnende professionals als ervaren managers worden naar opleidingen, trainingen en cursussen gestuurd met vele goede intenties en mooie doelstellingen, maar het ‘terugval-verschijnsel’ is bekend.
Lees meer