2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  

2019


2011

MBA: kiezen uit het oerwoud

Een MBA bereidt u voor op een – strategische – management positie, vaak op internationaal gebied. Een beslissing voor een MBA gaat niet over een nacht ijs. Eerst en vooral moet u uw persoonlijke motivatie en omstandigheden aan een onderzoek onderwerpen. Daarna staat u voor de taak het uitgebreide MBA aanbod terug te brengen tot een hanteerbare selectie waaruit u kunt kiezen. Vragen die u zich tijdens dit hele proces stelt zijn bijvoorbeeld: Loont een MBA wel? Wat kan ik met een MBA? Welke soorten MBA zijn er? Wat zijn belangrijke selectiecriteria? Wat kost een MBA en wat zijn de toelatingseisen? Dit artikel geeft u informatie en een checklist waarmee u in staat bent het MBA te kiezen dat het beste past bij uw ambities, leerstijl en omstandigheden.
Lees meer



2010

Opvallende Uitkomsten van de eerste Millian/NIDAP Opleidingsmarktmonitor

Vorige maand is de eerste Millian/ NIDAP Opleidingsmarktmonitor voor professionals uitgekomen. Het onderzoek is uitgevoerd door NIDAP in opdracht van Millian en zal jaarlijks herhaald worden. Naast trends in de opleidingenmarkt voor hogeropgeleiden en gedrag van (potentiële) studenten in deze markt, onderzoekt de opleidingsmarktmonitor de opleidingsbehoeften en wensen van de professional als student.
Lees meer


Organisaties Leren(d) Veranderen

Voor veel managers en medewerkers is het een bekende situatie: binnen deze sterk veranderende maatschappij is werken aan persoonlijke ontwikkeling cruciaal.
Lees meer


Opleiding en Training van het Financieel Management

Terugkijkend kan vastgesteld worden dat er in de afgelopen jaren veel veranderd is in de financiële wereld. Op het eerste gezicht zou men zelfs kunnen vermoeden dat de behoefte aan opleidingen en trainingen voor het financieel management is verminderd..
Lees meer


Filosoferen is goed voor Managers

Belangstelling voor filosofie is niet vanzelfsprekend, bij managers en organisatiekundigen. Filosofie is immers niet 'nuttig', zoals Bedrijfskunde, ICT of Marketing. Diepzinnige vragen, zoals: "Waarom is er Iets - en niet veeleer Niets?", zijn misschien wel grappig of verrassend, maar zij leveren geen bruikbare tips of 'handvatten' voor beleid.
Lees meer


De toekomst van de public Controller

De functie van een public controller is de afgelopen tien jaar enorm geëmancipeerd. De vraag is in welke richting de toekomstige controlfunctie zich gaat bewegen nu er zowel binnen als buiten het vak nieuwe vragen, eisen en organisatieconcepten ontstaan. Dus, wat is de waarde van public control? Het is een uitdaging voor de controller om vanuit een gedegen bedrijfseconomische kennis professioneel mee te denken in de beleidvoorbereiding en –uitvoering.
Lees meer